Tuesday, August 12, 2014

Vackert väder

Idag har det varit riktigt fint sommarväder - i mitt tycke. Lite över 20 grader, blå himmel med ulliga små vita moln som glider förbi för en somrig bris, en sol som värmer alldeles lagom. Det var så skönt att sitta ute på bryggan när jag kom ut att jag blev kvar där en lång stund, spelandes grammofon och njutandes av att vara fjärran från den aula, där min forna kolleger idag talade om formativ bedömning, erfarenhetsutbyte, metodik, fan och hans mormor...

Gammalt och nytt i skön förening
Till slut drog jag mig dock in och fortsatte måla lite, men som sagt, inspirationen tryter och det blev bara två dörrar, varav den ena syns nedan. När jag gjorde detta hade jag för en liten stund släppt lös vovven och hon utnyttjade sin nyvunna frihet till att i ett obevakat ögonblick passa på att försvinna. Jag oroar mig inte så mycket som jag borde men när hon fortfarande var borta, när jag skulle åka så ropade jag hennes namn och gick sedan ner mot bilen med hennes favoritpinne.
 
En ny dörr sedan igår.
Det funkade. Hon var där innan jag hunnit tio meter och gick lätt på pinntricket, så att jag kunde stänga in henne i bilen. Fast hon fick leka en gång först förstås. Hon var alldeles blöt så jag tror hon dragit sig ner till vår privata badstrand och tagit sig ett dopp. Kreativt.
 
Spritexperiment: Johannesört i vodka
Jag skulle ta mig genom stan vid halv fem och köerna var mastodona. Jag fick leta småvägar längre och längre bort för att komma igenom och resan tog nästan en timme. När jag väl lämnat vovven hämtade jag Anna från hennes skola alldeles intill och vi for och handlade lite inför hennes bjudning för de gamla tollareflickorna i morgon kväll.

No comments: