Tuesday, December 30, 2014

En bra bilverkstad

Anna började tidigt idag och var försvunnen när jag stapplade upp ur paulunen. Det första jag gjorde var att plocka undan lite och sedan satte jag mig och skrev rent mors dagbok. Det blir några dagar då och då och nu håller jag på med mars 1942.

Efter detta for jag till Mats Riessel med bilen för en varningslampa för elfel har lyst ett par dagar. Han hade inte tid nu men bad mig komma mellan 12 o 2. 

Jag for då till City Gross för att se om de hade kvar julskinkor till extrapris. Det hade de. Massor, men alla var färdigkokta och jag vill koka själv för att få spadet... Till att doppa bröd i. Skall försöka rekonstruera mors doppebröd och ta en liten efterjulfest i stugan om ett tag. Jag köpte i stället en bit lutfisk, men den avstod Anna gärna så den sparar jag tills mig och Stina nästa vecka. Hon kommer i morgon och firar nyår med oss.

Vid ett var jag tillbaka hos Riessel och en av hans killar tog mina nycklar och frågad vilken lampa det gällde, men inte vilken bil jag hade. Det visste han. De lade ner en halvtimme på bilen och hade sedan släckt lampan och förklarat felet, vansinnig med en knapp som man kan trycka på vid halka och som inte behövs. För detta ville de inte ha något alls så jag sa att jag kommer med fikabröd på fredag.

Till kvällsmat gjorde jag en paj med lax och spenat tills Anna kom hem. Hon hade dock ingen vidare aptit för det har strulat till sig så rejält på Paulas jobb, med en grinig och nervig chef, så Paula eventuellt kommer att säga upp sig. Paula kom hit efter jobbet och grät ut men har nu farit för att hämta upp Anders, som kommer med flygbuss från Arlanda. Han skall också fira nyår här. 

No comments: