Tuesday, December 16, 2014

Skivhörnet

Även idag höll jag mig hemma och nu påbörjade jag ett röjningsprojekt, som varit akut i många år. Nämligen hörnet där grammofonen står. Där har under åren samlats så mycket papper och CD-fodral och annan bråte att grammofonen inte synts. Skivorna har dessutom stått på de lägsta hyllorna i bokhyllan och varit omöjliga att överblicka.

Vi har ingen högtalare men kan spela skivor via en liten box, som ansluts till vår CD-spelare. Den är av rätt hög kvalitet och skivorna låter bra. Så långt hann jag dock inte idag eftersom boxen måste ha ett 9-volts batteri för att fungera och det hade jag glömt köpa. I stället tog jag och gick igenom all den bråte som fanns i hörnet. Fördelade det på ett par tre olika kartonger, som Anna senare ska gå igenom för utrensningar. Själv slängde jag väldigt lite.


Efter några timmars jobb var det klart och grammofonen fullt synlig samt skivor uppställda i hyllor närmast över och under så att de är lätta att söka igenom. Nu har jag bara resten av bokhyllan att möblera om i samt, vad gäller Anna, plocka bort i. Men det väntar jag med för det känns som att jag i morgon vill ut till stugan en sista gång före jul och fira lite småjul där.

Anna slutade inte förrän kl 18 idag och jag undrafde om hin vill bli hömtad och det var tur. Hon hade nämligen råkar ut för någon slags nervchock i armen som gjorde att hon fick enorma smärtor så fort hon vidrörde armen. Hon hade ringt sjukvårdsupplysningen och de sa att det inte var så mycket att göra, men att hon skulle kolla så att armen inte blev vit och svullen och det är den inte. Han försökte med smärtstillande, men ännu ikväll har det inte blivit märkbart bättre. Det får bli akuten o morgon om det inte ger sig.

No comments: