Sunday, December 28, 2014

En mellandag

Om man in te sover en natt så blir man rätt mosig dagen därpå och det har jag varit idag. Natten gick bra och hunden höll sig lugn,men jag sov nog inte mer än kanske en kvart och då var det mer slummer än sömn. Från Gävle till Uppsala satt jag i restaurangvagnen, dels för att Anna och vovven skulle få lite bättre utrymme att sova på och dels för att få lite kaffe och smörgås.

I Uppsala steg våra bänkgrannar av och då fick vi båda lite bättre plats den sista delen av resan. Väl framme blev vi sedan mötta och hemkörda av Jimmy och Paula. Jag gick raka vägen in och la mig och sov gott i ett par timmar. Sedan har vi tagit det lugnt i eftermiddag.

Vi var nere och handlade och hämtade hem en beställning av kaffekapslar. Vi städade undan lite av våra väskor och åt sedan middag framför TV:n där vi tittade igenom det vi missat under helgen: Stjärnorna på slottet, Gifta vid första ögonkastet och Astrid. Det känns som att vi skall sova tigit ikväll.

No comments: