Friday, December 19, 2014

Hej mitt vinterland, snart är jag där

Det här får bli en kort text. Anna och jag sitter i en knökfull hundkupé på nattåget mot Lappland. Det är i och för sig fullt på hela tåget. Men här bland djurkupéns 21 platser är det säkert 14 hundar - och en katt. Turligt nog sköter sig Noomi perfekt och ligger och sover nästan hela tiden. Då och då gör hon förstås ett utfall om någon annan hund kommer för nära, men flera andra jyckar sköter sig betydligt sämre. 

Jag har tillbringat dagen väntande på avgångstid och fördrivit tiden med att se gamla pärlor ur öppet arkiv, samt packat det sista. 

Nu får vi hoppas att jag får någon liten blund i ögonen i natt. En tröst är att jag förmodligen sovit lika illa i sovvagn för jag har svårt för att somna på tåg. 

2 comments:

Anonymous said...

ärkebiskopen emeritus var kanske till och med större nörd än dig. Han gillade både tåg och spårvagnar/syse

Alf said...

Så gör ock jag!