Wednesday, December 10, 2014

Instrumentbräda

Paula har varit här hela dagen. Hon hade en läkartid (rutinkoll) i morse som passade bäst härifrån och sedan skall ju jag ha vovven från och med ikväll så det var ingen idé att hon stack hem. VI levde i fredlig samexistens utan minsta problem.


Igår köpte jag en kvistfri fin bräda för uppsättning högt uppe på väggen. I den skall jag hänga upp våra instrument. Jag hade dock ett par saker till som jag behövde hämta i stugan så jag for ut ett par timmar varvid jag målade en björkstam i min pågående akvarell, samt drack kaffe.


Till lunch var jag hemma igen och vi tryckte i oss utav mormor Stinas kåldolmar. Sedan ägnade jag eftermiddagen åt att förborra, slipa, lacka och lacka igen tills brädan var klar för uppsättning vid åttatiden. Lacken är vattenbaserad och mycket snabbtorkande.


Det blev väldigt bra och jag fick upp fyra instrument men det finns plats för fler och jag skall snart leta upp Annas gitarr och balalajka och första fiol i förrådet. Resten av kvällen har ägnats Nobelbanketten.

No comments: