Sunday, June 14, 2015

Borta bra men hemma bäst.

Det är naturligtvis lite trist när sonen reser hem igen men samtidigt så förstår jag så innerligt väl, att han ser fram mot att komma hem till sin vanliga säng, sitt vanliga kök, sina vanliga rutiner. De skulle flyga vid tio och för att de skulle kunna sova någorlunda länge så körde jag dem till Arlanda. Efter ett snabbt adjö och ett "vi ses i oktober" (nästa år) släppte jag av dem vid terminal 5 och kunde sedan följa dem på min app resten av dagen. Just nu, vid halv tio, har de hunnit fram till gränsen mellan Kanada och USA och har knappt två timmar kvar.


Jag for hem igen och lägger mig att vila en stund. Vädret var regnigt och grått och när jag kom upp igen satt vi och tittade igenom reprisen av prinsbröllopet igår. Jag lite mindre effektivt eftersom jag skrev rent dagbok samtidigt. Det var dock enormt vackra maträtter kockarna skapat. Dessa skulle jag vilja kopiera.


Så småningom klarnade dock vädret upp och vi tog en promenad runt kvarteret med vovven, som avslutades med att jag hämtade min senaste Testagramlåda. Den var riktigt bra denna gång och innehöll bl.a. sådana där jättegoda fröknäcke som vi båda älskar.


Efter en stund ringde Paula och undrade om vi skulle ses på en fika. Det ville vi gärna och om en stund satt vi bänkade på favoritfiket vid Fjällgatan. Där som Anders och jag fikade för en vecka sedan. Nu tog vi glass och kaffe och satt i godan ro tills ett plötsligt regnväder körde hem oss.


Kvällen ägnades sedan en TV-serie om TV-serier som gått i vår och som finns på SVT-play. Den bästa kanalen.

No comments: