Tuesday, June 09, 2015

En solig dag

Jag hade ett ärende till spårvägsmuseet i morse. Jimmy hade för en tid sedan med sig en låda med gamla spårvägstidningar, som han funnit på jobbet och efter lite spanande på mina nördforum hade sagda museum visat sitt intresse och idag var en lämplig dag att åka dit. Anna började kl 10 och spårvägarna öppnade också tio.


Därifrån for jag raka vägen hem och tömde diskmaskinen varpå jag for ut med all den rena disken till stugan. Det slumpade sig så att just idag strålade solen ner i vår lilla glänta, där det var varmt och gott att vara. Jag hade dock lovat att vara hemma redan vid tre för att underlätta för Jimmy med hundhämtning och det spelade ingen roll för mig. Jag sitter ju ändå i skuggan.

Hemma ägnade jag mig åt att göra en back-up av denna blogg. Den skrivs på en server som heter blogspot och som är helt kostnadsfri. Vad som helst skulle dock kunna hända och om företaget en vacker dag beslutar sig för att lägga ner, så skulle allt jag skrivit vara borta. Så nu har jag kopierat ner rubbet, från den 20 augusti 2006 till idag. De två senaste åren dessutom skrivna var dag. Det visade sig att det är väldigt mycket text jag fått ihop.


Vid sjutiden var jag och hämtade de sista kartongerna från Trollhättan hos J o E, som är på besök i stan. Direkt därifrån for jag till Liljeholmen och hämtade Anna som slutade sent idag. De har skolavslutning i morgon och mycket att stå i. Vi firade en dag för tidigt genom att äta ute, visserligen bara på en salladsbar, men Stockholms bästa, den i Älvsjö. Sist var jag inne i stan en gång till och hämtade lite grejer, som Anders vill förvara här under sin lapplandsvistelse och det gjorde jag så gärna. Roligt att "betala tillbaka" lite av den generositet han bjöd på i San Francisco i fjol.

No comments: