Wednesday, September 09, 2015

Måleri och Musik

Idag var det äntligen så torrt att jag kunde stryka väggarna på min jordkällare med asfalt. Samtidigt satte jag dit ventilationsröret så då är det bara att börja köra jord. Var jag nu finner den...


När asfaltmålningen var klar bytte jag ut den penseln mot några betydligt mindre och fortsatte på en bild av en sten, som jag fann i en skog i Murjek i somras. Nu återstår bara lite skuggningar så är den bilden också klar


Hunnen så långt vart jag hungrig och idag syndade jag och bakade mig några våfflor på elden. Jag skall återuppta min bantnng på måndag.


Resten av eftermiddagen ägnades läsning av mors efterlämnade skrivmaskinsark. Det kändes som att återse henne och hon blev väldigt levande för mig vid läsningen. Halv sex gav jag mig dock hem och hämtade svåger A varefter vi for in till KTH för att avnjuta årets fyrverkerikonsert. Vi har sett den förut ett par gånger, men missat de senaste åren så det blev ett kärt återseende. Redan vid entrén satt en samling äldre herrar och spelade mässingsmusk á la Sorglösa Brunn. 


Inne på gården var det gott om folk och allteftersom kvällen gick blev där knökfullt. Det var endast blåsorkestrar, plus lite opera, och alla spelade bra. Det märktes trots det skillnad på ett brassband med vuxna medlemmar och en skolorkester. Men så ska det väl vara. 


Det hela avslutades med Händels "Musik till ett fyrverkeri" och det var väldigt pampigt.



2 comments:

e said...

Väldigt fin tavla med stenen! Men jag rycker det fattas en liten detalj, jag låter dig gissa vilken :-)

Alf said...

Tänkte på det också... :-)