Wednesday, September 30, 2015

Golvläggning

Jag var hemma och slöade under förmiddagen ty jag skulle vara hos tandläkaren halv tolv och innan dess var det ingen idé att åka till stugan. Besöket där gick åter över förväntan. Inga hål nu heller, bara lite putsning och lackering. Och 2000 minus på personkontot när jag gick därifrån. Det kan det vara värt.


När jag nu kom ut var det direkt dags för lunch och efter den stod det inte på förrän arbetslusten smög sig på mig. Min bön om kakelfix på facebooka igår har inte klingat ohörd. En granne visade sig ha en hel påse hemma så den hämtade jag. Sedan satt jag med en tång och formade till några kakelplattor till det innersta hörnet som mina tre stora plattor inte täckte. Det var lättare än jag trodde.


Jag blandade till fixet och bredde ut det och vips satt mina plattor där de skulle. Visserligen lite bruk upp på den, men det tvättar jag lätt bort när fixet härdat. Sedan visade det sig att min gode broder I har fogmassa hemma, vilken min likaledes goda syster M kan ta med från sitt besök därstädes till helgen.


Jag åtgärdade också "innerdörren" till källaren på ett nöjaktigt sätt så nu är det bara att hoppas att det hela ska fungera. Temperaturen har inte sjunkit till kylskåpsnivå ännu, men det kanske dröjer tills temperaturen ute nått ditt. Ett gott tecken är i alla händelser att temperaturen inne i källaren är väldigt konstant. ligger inom två grader när luften ligger inom 13. Det verkar lovande.


Efter detta avtog åter arbetslusten och jag fick en skön eftermiddag och kväll med läsning och vila och lite sjukgymnastik. Jag följer faktiskt det ordinerade programmet riktigt bra och inbillar mig att jag går lite mindre haltande. Vid åtta var det nermörkt i skogen och då for jag och hämtade Anna efter hennes gospelkör.

2 comments:

e said...

Men...mindre haltande? Du haltade ju inte förut heller enligt egen utsago ;-)
Skämt åsido, bra jobbat med såväl program som källare!

Mushiii said...
This comment has been removed by the author.