Sunday, December 20, 2015

Hej mitt vinterland

Lika bra att skriva dagens text redan nu fastän klockan knappt hunnit bli 18. Vi sitter i vår sovvagnskupe på nattåget, som fram genom natten upp mot Norrland. Då och då ser vi biltrafiken på E4 och konstaterar förnöjda att det där slipper vi. I fjol för ett år sedan satt vi också på detta tåg, men i hundkupén med en liten nervös jycke och sexton andra hundar. Ack, hur gudomlig är inte dagens resa


Jag sov bra i natt och efter en lugn morgon gjorde vi oss i ordning för att åka iväg till centrum och ta ut mina nya mediciner. Det gick bättre än väntat och lastade med piller for vi hemåt. Där packade jag nu min väska och alla mina praliner så att allt var klart när Jimmy kom med bilen. 


Han körde oss ner till stationen och de var väldigt skönt. Nu kunde vi få med oss resväskor och kassar och praliner utan att enda tog skada. Och nu sitter vi och slöar med våra smartphones och väntar på att klockan skall bli så mycket att vi kan gå och sova. 

No comments: