Monday, February 22, 2016

Måndagsfröjd

Det känns alldeles extra fint att åka ut och sätta sig i stugan en måndag då mina kollegor kommer tillbaka till katedern efter ett snabbt förbiilande februarilov. Jag kände mig inspirerad att måla och gjorde klart bilden ur "Sent i November" och fortsatte sedan direkt med ännu en vinkel på det gamla remmenehuset. Förefaller säkert tjatigt för alla utom för mig själv.


Efter lunch på korv och rödkål for jag hem och vilade middag och innan det var dags att åka till läxhjälpen. Innan dess förberedde jag kvällsmaten som vanligt. Det blev rekord på läxhjälpen idag med alla tolv pojkar inne samtidigt. Då var även deras tränare med så de klarade trängseln utmärkt och jobbade bra. Nästa vecka har de sportlov och inför detta hade de alla mer eller mindre stora prov.

No comments: