Sunday, March 30, 2014

Blå och vita sippor ute i backarna

Idag fick jag se min första blåsippa för året och alldeles bredvid det första beståndet stod en ensam liten vitsippa och frös. Det hela ägde rum bakom IKEA, dit jag sluppit att gå in förebärande att jag skulle ta hand om vovven medan Anders, Stina och Anna var inne. Jag passade på att ta en geocache bakom varuhuset och det var då jag såg blommorna, lika kära varje år.

Så här ser det ut på baksidan av ett IKEA-varuhus
Sex blå och en vit
Dagen hade för övrigt börjat bra trots att vi förlorade en timmes sömn i natt, en förlust som blir lättare att bära för varje år som går. VI fick överbliven smörgåstårta från igår till frukost och sedan slöade vi lagom tills det vart dags för IKEA-färd. DE var inte inne så länge heller ty mot aftonen skulle vi iväg till Grabbarna grus och lämna presenter till de två som fyllt år nyligen. Av Anna får de ett besök på Tom Tits, Stina står för fickpengar och själv består jag med matsäck - plättar, sylt och vispgrädde.

Besöket hos www.anderssons blev sent och nu sitter vi här allihop och häckar i soffan med var sin dator i knät medan TV:n går på tomgång. EN stilla och helt ångestfri söndagskväll i folkhemmet.

No comments: