Friday, March 14, 2014

Hemmadag

Jag brydde mig inte om att sticka ut till stugan idag eftersom jag planerat att åka fram till centralen för att redan nu hämta ut tågbiljetter för helgen och för nästa vecka. Skönt att slippa stå framför en strulande automat tidigt på morgon, med tåget otåligt väntande ute på spåret. Vovven var naturligtvis med men det var inga problem. Hennes små ben pinnade på för allt vad de var värda och hon undvek skickligt att bli trampad på av människorna som stressade fram på gatorna. Rulltrappan är fär svår för en så liten varelse så där fick jag bära henne och det fann hon sig snällt i.

Resten av dagen har jag sedan ägnat förberedelser inför morgondagens herrljungaresa - samt slöat tills det var dags att möte Anna efter jobbet. Vi for och köpte hundmat och sedan vidare till Rosmarie som skall ha henne fram till söndag, när vi är borta. Jag fick nästan det intrycket att hon var lite ledsen när vi gick från Rosmaries. Paula ringde ikväll också. På Facetime, den där sortens samtal där rösten når ut över hela rummet och man ser varandras bild i mobilen. Så fort Paulas röst hördes skällde Noomi till och sprang fram till Anna som höll i mobilen. Hon tittade sedan förundrad på bilden av matte, innan hon resingerade och gick och la sig i soffan igen.

Och nu har vi packat och bänkat oss med en kopp kaffe och tillbehör för att peta i oss dagens sista points.

No comments: