Sunday, March 23, 2014

Hundvakten slut

Idag tog så hundvakten slut när Paula och Jimmy kom hem från USA. Vi började dock dagen med att sätta in fyra färska kycklingar i ugnen. Det skulle bli till välkomstmiddag för barna och vi inkluderade även Gabbis familj i detta, dels för att äldste gossen fyller år och dels för att kycklingarna var så billiga. Det blev gott.

Om 58 dagar är det jag som går mot den
här terminalen för avfärd mot SF
Jag såg på min app att planet skulle komma tidigare än tänkt så vi for iväg redan vid elvatiden.Vi fick sedan en lång tids väntan på att de skulle komma ut i ankomsthallen. Under tiden stod jag med kameran i högsta hugg, beredd att filma Noomis reaktion när hon fick se dem. Reaktionen blev hänryckt, men tyvärr schabblade jag bort den här filmen också och det blev bara ett par korta snuttar, när den värsta hänförelsen lagt sig.

Dessa bollar är försvinnande goda
Vi for nu direkt hem och hämtade våra kycklingar, ris och sallad och for sedan till Paulas och Jimmys lägenhet där presentutdelning vidtog. DE stackarna hade köpt massor av presenter, dels av ett upplevt tvång och dels av att folk beställt saker. Jag hade avböjt alla presenter, men fick ändå en häftig ask praliner av den sort, som J brukar köpa mig.

Caroline samlar på keramik och vi låtsades tro
att hon här förvarade förfädernas aska
Vi for nu hem till Gabbis och åt lunch och umgicks ett par timmar varefter vi fortsatte hem till Robert o Caroline som vi inte sett på länge. Där avslutade vi kvällen och for sedan hem för att förbereda mig för avfärd till Trollhättan i morgon.

2 comments:

Anonymous said...

Billiga kycklingar- var kom de ifrån månntro! Hoppas verkligen de var svenska och har haft ett hyfsat kycklingliv, eller i varje fall ett inte alltför antibiotikafyllt leverne i alltför trånga utrymmen med sönderfrusna transportanläggningar på väg till slaktaren! Ha det så gott!
/Martina

Alf said...

De var i alla fall svenska, det kollade jag, vad nu det kan vara värt...