Sunday, March 30, 2014

Födelsedagskalas

Idag var det födelsedagskalas för Paula, som Anna och Stina jobbat för i dagarna två. Själv gjorde jag inget alls, utom att kavla ut en pajdeg. Jag började dagen med att köra Anders till möte i pistolskytteförbundet borta på Gärdet. Därefter vilade jag lite tills damerna var klara med det mesta inför kalaset och då stack vi ut till stugan.
 
Andra helgen i rad med fika på bryggan
Det var soligt idag men inte så varmt som vi trodde ty träden runt stugan skuggar fortfarande eftersom solen står så lågt. Vi grillade i alla fall korv och kokade kaffe över elden innan det var dags att åka hem igen. Nu hjälpte jag faktiskt till lite genom att baka ut köttfärspajen.

Mycket god köttfärspaj med täcke av crême fraiche, majonnäs och ost
Anna och Stina hade skapat läckra smörgåstårtor
Vid halv sju dök gästerna upp och det kom inalles 17 stycken. Vi körde med gående bord och allt fvunegrade perfekt. De flesta satt inne i stora rummet, men Pelle och jag satt för oss själva och "umgicks" ordlöst med var sin iPhone i näven. Det umgänget uppskattade vi båda.

Pelle, Jimmy och grabbarna grus i köket innan jag hunnit sätta mig där

No comments: