Sunday, April 06, 2014

Dags att klappa loket igen

Idag var det så dags för svärmor att resa tillbaka till snö och kyla uppe i högan nord, lämnande grönskande knoppar och blommande liljor bakom sig. Vi följde henne till tåget och även lilla vovven var med och vinkade adjö. Hon är så van vid tåg nu att hon försökte kliva ombord denna gång också, men därav vart intet.

Båda verkar lika sugna på lunch men bara den ena fick smaka ...
Vi hade tidigare under dagen blivit bjudna på middag hemma hos Paula och det var riktigt gott! Brockolisallad med kycklingfiléer och glass till efterrätt. PÅ det vilade man gott. Ännu tidigare idag hade jag dessutom passat på att ta min tredje TBE-spruta så nu behöver jag inte ta nästa förrän om tre år - om jag lever då. "Så säger alla gamlingar!" fnissade sköterskan.

Idag fick inte lilla jag följa med på tåget...
När vi lämnat svärmor och klappat loket for vi hem och tog en promenad med lilla vovven, Hon är nu så återställd att det kan vara dags med lite längre motionspass. Det har kommit en ny geocache i närheten och den gick vi och tog. När vi sedan kom hem bakade jag ännu en gång en sats fröknäcke på det recept vi fick av Irja igår. Försvinnande gott och med samma goda effekt på kroppen som pajalagröten har.

Jättegoda knäckiga frörutor
Nu väntar jag bara på att få gå ner och möta lilltösen vid tunnelbanestationen.

2 comments:

Eva said...

Kan du lägga ut receptet på fröknäcket? Vore kul att testa, brukar också göra en variant,

Alf said...

Så gärna! Se ovan