Wednesday, April 02, 2014

En stilla vårkväll

Onsdag

Dagen startade i allra största lugn, nära nog flegmati. Paula var ju här också och det tog lite tid att enas om hur den lediga dagen skulle nyttjas. Den tiden använde jag till att leta bilder på släktingar, medan Paula sökte en rem till en begagnad Balenciagaväska. Vi har lite olika intressen. Så småningom, fram mot ettiden hade vi dock enats om att åka fram till vårt stamkafé på Bleckhornsgränd på söder. Det där små vovvar också är välkomna.

Stina, Paula och vovven på väg in till vårt vanliga hörn
Det blev en trivsam stund och Stina bjöd på morotskaka om vilken kan sägas att den i varje fall är vegetarisk. Vid tre kom Jimmy dit och hämtade både Paula och vovven varpå Stina och jag for hem. Sedan jag lämnat av henne förklarade hon sig fullkomligt färdigroad och jag passade då på att sticka ut till stugan. Där fick jag en fullkomligt underbar vårkväll i total enslighet. Det är  visserligen kul med vovven, men det är också ett ansvar att ha koll på henne. Nu hade jag bara mig själv att sköta och det var riktigt länge sedan kändes det som.

Påskliljorna är nu precis på bristningsgränsen
Anna ringde när jag var där och just då slocknade mobilen. Ingen laddning kvar. Ett tag tänkte jag åka hem, men så tänkte jag igen att man ju inte kan vara slav under mobilen, Jag hade ju redan kommit överens med Anna om att hämta henne vid Korskyrkan halv nio. Så jag stannade kvar och skidssade lite på ett numera rivet hus i Murjek. Sedan hämtade jag Anna och det fungerade utmärkt utan mobil.

No comments: