Thursday, April 24, 2014

Städdag

Idag har jag nog faktiskt varit riktigt flitig även om starten var seg. Vissheten att en storstädning låg framför mig fick mig att skjuta upp densamma i det längsta men vid tiotiden började jag i alla fall. Först tog jag sovrummet, som var minst skräpigt. Utan alltför mycket möda hade jag tömt det samt skurat golvet så att rummet tål en visning.

Nog duger detta att visa upp. Åtminstone på bild...
Sedan fortsatte jag med köket. Jag har levt i tron att jag redan kört allt till tippen som går att köra dit men icke. Jag fann saker i skåp och utrymmen, som jag glömt och vips hade jag material till en ny resa till återvinningscentralen. Denna välsignade plats. Jag fick också ihop till ännu ett par kassar till second-hand och bestämde mig för att morgondagen får bli transportdag. Till återvinningen och till Pingstkyrkan. När allt var undanplockat skurade jag golv och tvättade bänkar så det vart riktigt bra i köket också.

Små blyga violer lyser upp bland
klippskrevorna här utanför
Jag har varit ute med vovven några gånger också och då passat på att fotografera lite vackra blommor som dyker upp överallt nu. Faktiskt tur att jag har den lilla hunden så jag får några avbrott i min städdag.  Jag har varit flitig vid spisen också. Gjort en stor gryta köttsoppa för de närmsta tre dagarna minst och sedan även en fisksoppa för minst lika länge. Kanske lite enahanda men mycket magert och samtidigt näringsrikt

.

No comments: