Thursday, April 10, 2014

Sol ute, sol inne

VI vaknade till en solig men kall dag idag. Anna skulle till skolan tidigt och var sen så jag körde varefter jag fortsatte direkt ut till stugan. Jag var där före åtta och det var riktigt roligt att öppna dörren till en välstädad storstuga. Det hade varit kallt i natt på och våra små dammar låg ett tunt islager, som töade bort när solen steg högre.

Nyis i april
Jag satte på kaminen inne i storstugan och satt där och fortsatte katalogisera mina skivor. Jag hann med alla som står framme - 180 st - men har nu kvar alla de som står uppställda i förrådet och det är nog närmare 300 ytterligare. Detta vart klart lagom till lunch och efter den vilade jag lite middag varefter jag fortsatte med mina bilder. Jag började lägga på färg på Annas barndomshem och fortsatte rita upp bilden till Rosmarie.

En härlig miljö för en pensionär
Det var tyst och stilla, ljust och klart där jag satt och jag kunde se småfåglarne fylkas kring de talgbollar jag fann igår och jag hörde dem kvittra glatt. Det är ofattbart att jag kan leva ett så här fint liv nu och jag njuter av varje timme och varje dag, som jag kan gå och dona för mig själv så här - att få vara frisk, rörlig och se och höra allt omkring mig. Jag var ute till halv åtta då jag for in och kom lagom till att hämta Anna som haft APT.

1 comment:

Eva said...

Gläds med dig.