Saturday, April 05, 2014

Kärt besök

Fredag

Ikväll kom lilltösen hit på en kort fransysk visit. Hon skall jobba i Linkeboda nästa vecka och passade då på att boka in besök hos gamle far och gamla mormor samtidigt. Jag följde henne från start på C d G på min flygradarapp och kunde se precis när hon landade på Arlanda. 45 min senare stack jag iväg och plockade upp henne vis flygbussen efter ett par minuters väntan.

Här ser man hur hon hunnit till Clermont efter en dryg kvart i luften.

Tidigare idag var jag framme på stan och skulle leta efter lite stenkakor på Nostalgipalatset. Jag fick köra runt och leta efter parkering i en kvart, blott för att få veta att de slutat med 78-varvare. "Det var ingen som ville ha sådana" sa de. Tur att Anna har en förälder som säljer begagnade skivor och som bland får in lite stenkakor. 

No comments: