Friday, April 18, 2014

Tom Tits

Dagen ägnades helt åt Tom Tits i Södertälje. Där har jag varit två gånger förut, dels 1992 på femdagars, och dels 2006, när Kicki från Murjek och hennes barn var här på besök. Stället har utvecklats varje gång och nu har de en stor uteavdelning. Den var tyvärr stängd ännu så länge men verkar vara värd ett besök i sommar också. Fast det gick in gen nöd på oss och vi hade fullt upp hela dagen. Grabbarna Grus från 10 - 18 vilket var den totala öppettiden idag.


Så här ser Tom Tits ut nu - i modell
Där finns massor av experiment. T.ex. detta som går ut på
att föra en ring i en bana utan att vidröra banan

Man blir trött av experiment och till lunch
gick mina plättar åt till allas belåtenhet

Man kunde också se en show med såpbubblor.
Så där stora bubblor har jag också gjort.
När jag var kemilärare.


Själv hade jag fullt upp till lunchdags, men efter det hade jag gjort mitt så jag ägnade mig åt att kolla mobilen i fiket och att sova middag i bilen. Anna var dock tapper och roade sig med gossarna till stängningsdags. Vi körde nu hem dem till deras gammelmormor, som hade bjudning dit vi också bar bjudna. Vi kände dock att vi hade att göra här hemma så vi tackade nej. Det är framför allt lammsteken som just nu står i sin lergryta och blir färdi

No comments: