Tuesday, April 01, 2014

En vanlig dag

Det hände inget speciellt idag. Jag blev inte ens lurad även om jag sett en del skämt. Jag återupptog mitt gamla projekt att leta bilder på ättlingar till stamfadern Arvid Ambjörnsson och det tar tid och är rätt kul. Människor lägger ut uppgifter ganska okritiskt på Facebook så ofta får man reda på vad små nyfödda telningar heter.

Mitt på dagen körde jag Anders till Arlandabussen men innan dess lagade jag middag bestående av panerad spättafilé och remouladsås, fast det verkade inte falla i så god jord. Anders mumlade något om att det var gott men varken han eller Stina bemödade sig om att tacka.

Sedan jag lämnat Anders fortsatte Noomi och jag ut mot stugan där jag spelade de två skivor jag nyss vunnit på Tradera och som innehåller sånger från gamla chalmers-spex. Jag satt där ute och njöt av friden i ett par timmar men for sedan tillbaka för vi skulle få besök av Mira, en BB-vän till Anna som vi ser alltför sällan, men som vi nu tagit oss samman och bjudit hem på middag.

Stina hade lagat köttsoppa och jag sa inget om den. Ganska fantasi. och smaklös dock. Paula och Jimmy kom på kvällen och åt köttsoppa. Paula är ledig i morgon så hon stannar kvar så då kanske vi kan hitta på något kul tillsammans.

2 comments:

e said...

Anas bitterhet?

Alf said...

Kanske snarare nedlåtande. Jag vet mitt värde och faller inte omkull ifall andra inte också inser det.