Tuesday, April 08, 2014

En ljuvlig dag

Det var länge sedan nu som jag hade tillfälle att vara själv ute i stugan en hel dag och det var ljuvligt. När hunden är med är den inte till större besvär men jag har ändå ett visst ansvar. Nu hade jag bara mig själv att sköta och det utnyttjade jag. Under ett par timmar satt jag med datorn uppslagen i excel och lade in över nittio av mina stenkakor.

Var och en som känner mig inser vilken härlig förmiddag jag hade
Jag registrerar artist, sångtitel, kategori, skivmärke, kompositör och utgivningskod. En synnerligen trivsam syssla och nu har jag väl bara knappt fyrahundra skivor kvar. Jag behöver dock skaffa mig små klisteretiketter där jag kan skriva skivans och fodralets nummer och sådana köpte jag ikväll innan jag for och hämtade Anna efter spelningen i Skärholmen.

Överallt dyker det nu upp små låga plantor av
påskliljor, som Anna planterat under åren
Jag har också börjat skissa på en målning av det hus i Murjek, där Anna bodde som liten, och som nu är rivet sedan många år. Jag var där sammanlagt tio timmar, men tiden bara flög fram. Det är skillnad det mot tio timmar i skolan...

No comments: