Wednesday, July 30, 2014

Fortfarande hett i Polen

Det har varit lika jäkla hett idag. Vi har dock tillbringa ganska lång tid, alltför lång tid, i en galleria med en massa butiker, där de har luftkonditionering. Jag klarade dock tiden i gallerian utmärkt eftersom där fanns Statbucks och därmed gratis wi-fi. Sedan var vi iväg hem till Roberts o Carolines son och därifrån gick vi ner till stranden av Östersjön och en fantastisk sandstrand där vi badade i friskt salt vatten. Härligt.

Sist var vi allihop iväg till en trivsam kvarterskrog där vi alla åt och drack gott till en mycket ringa penning. Hotellfrukosten i morse var utmärkt med en mängd rätter, som jag inte är van vid hemifrån och en del som sällan ses hemma, ex.vis. rullsylta. Och här följer nu ett antal bilder från dagen som illustration till ovanstående text.

Fisktallriken från frukostbuffén

Vårt hotell

Galleria Baltycka

Fritt wi-fi på starbucks om man köper en latte också

Hemma hos Joel. Utan luftkonditionering 

Vy över stranden

Med kameran långt ut i vattnet

Outsider, looking in...

En perfekt engelsktalande kypare tar upp beställningar.

Jag får lösenordet till ställets wi-fi och när jag delat med mig sitter alla plötsligt tysta, lutade över sina mobiler. En del skriver små kommentarer till varann.

En lång dags färd motiven iskall öl...

Fläskstek i svampsås. Kan det bli bättre?







No comments: