Tuesday, July 08, 2014

Stigande värme.

Idag har det varit ännu varmare. Glömda är de friska dagar då temperaturen cirklade runt 10-15 grader och man kunde röra sig utan att känna svetten klibba mot nackhåren. T.o.m. lilla vovven lider och hon ligger mest och flämtar på golvet. Då är, i ärlighetens namn, vädret inte värre än c:a 27-28 grader. Jag fasar vid tanken på alla dessa som frivilligt söker sig till semesterorter med över +35 


Vi var bjudna på lunch i hembygdsgården idag utav morbror Rune. Vi skulle dit kl 12 och därför tänkte vi ta det lite försiktigt med frukost idag. Alltså sov jag till halv elva. Lunchen kunde vi äta inomhus trots att vi hade med oss vovven. Vi fick nämligen plats i biblioteket och hunden gjorde inget väsen av sig. 


Efter maten försökte vi få henne att bada i fontänen men hon vågar inte hoppa i där hon inte känner att hon bottnar. Trots att Anders föregick med gott exempel. I stället gick vi hem och tog långsiesta tills vi for iväg upp till Kattejaur och badade. Hunden, som legat som ett vrak hemma, fylldes av livslust när vi kom dit och rusade iväg till sina pinnar från igår. 


Det var faktiskt så gott vatten idag att t.o.m. Anna hoppade i och badade. Själv låg jag länge och flöt omkring och njöt innan vi for hem igen. Kvällen ska nu ägnas semifinalen i fotbolls-VM där jag hoppas på Brasilien. Vi har också sett Allsång på Skansen men nu känns det som att det var sista gången. Jag tror inte jag skall se programmet innan Lars Winnerbäck är med ...

No comments: