Tuesday, July 01, 2014

Packning

Idag har vi huvudsakligen ägnat oss åt att packa inför vår årliga sommarresa till Lappland. Att det blir just i morgon är en slump men ju tidigare vi åker dess tidigare kommer vi hem och vi har plötsligt börjat få en hel del planer. T.ex. en glasbruksresa med svärmor och en polenresa med bonusbarnet. Alltnog. Idag har vi plockat i ordning i lägenheten och packat inför resan, så lite som möjligt, ty erfarenheten har lärt mig att hur mycket kläder jag än tar med så använder jag väldigt lite.

Arrendatorn eldar upp fast som löst och hör är
det våra gamla utemöbler som går in
i det eviga trädgårdsskjulet
VI skall även ha med oss lilla vovven vilket gläder svågern som tar semester samtidigt som vi nu kommer upp. Och det är knappast för vår skull. I förberedelserna för resan ingår också att plantera om våra pelargoner som hittills stått i små krukor och väntat på värmen. Den verkar ju inte komma så nu chansar vi och planterar om våra blommor i större krukor och med ny jord.

En interiörbild
Sedan detta var gjort for vi ut till stugan där vi fortsatte plantera pelargoner samt sitta och lyssna lite på regnets smattrande mot plasttaket. En inte helt oangenäm syssla. Jag målade också färdigt min interiörbild och den vart rätt bra. Ju sitter jag och väntar på att Anna skall komma hem från skolan  där hon är och plockar ut alla sina saker ur skåp och hyllor ihop med Gita, sin kollega som hon skal dela nytt jobb med. Sedan skall jag skynda mig att somna så jag kan vakna utsövd tidigt i morgon.

No comments: