Tuesday, November 18, 2014

Åter till brottsplatsen

Tisdag

Idag har det varit ett flängande. Jag började dagen tidigt med frukost hos broder Ingvar och körde sedan till Trollhättan där jag första landade på återvinningscentralen med ett par säckar. Därifrån for jag ner till kiosken i Sylte dit ett paket gått av rent misstag eftersom jag glömt en adressändring. Som tur var låg paketet kvar.


Eftersom det nu lär dröja innan jag kommer åter till Västsverige passade jag på att åka ner till min gamla arbetsplats. Jag har varit lite tveksam av oro för att det skulle bli stort ståhej kring en åldring som kommer tillbaka. Nu är det ju rätt länge sedan jag slutade och det gick bra. De elever som kände igen mig var mycket blyga och försynta medan mina gamla kollegor var precis tvärt om. Det blev stora famnen och kramande så det stod härliga till. Det var rätt kul och roligt att träffa dem allihop.


Skolan såg fin ut också och jag fick höra att vi har osedvanligt bra elever på skolan i år. Det märktes. Det var nymålat i nedre korridoren och in inte ett kladd syntes. Efter någon timme for jag iväg och landade nu en sista gång på pingstkyrkan, där jag släppte av ett par lådor med sådant som skulle skänkas. Och nu var det bara en lång tröttsam resa hem till stan kvar. Där for jag direkt till kören där vi övade inför min debut till lördag. Det gick rätt bra.

2 comments:

Anonymous said...

Visst kom det en saknandets tår/syse

Alf said...

Inte den allra minsta lilla droppe.