Saturday, November 22, 2014

Festförberedelser

Fredag

I morgon kväll skall vi ha kalas för Anna och tidigare på eftermiddagen skall jag debutera i Sundbybergs manskör när de medverkar på ett möte med Frälsningsarmén. Kalaset förberedde jag ordentlig genom att laga en stor sats gulaschsoppa. Däremot var jag inte lika flitig med att förbereda min sångardebut. Vi får tro att det löser sig ändå. 


På kvällen var vi hemma hos Tomas och René där vi bjöds en god vegetarisk och tillika kinesisk buffé. De ha nyss varit i Kina på ett seminarium kring textil konst och blivit matligt inspirerade. Anders dök upp direkt från ett möte också och vi fick en trevlig kväll där t.ex René visade upp hur man viker en fantastisk liten låda av papper för småförvaring. 


När vi kom hem satte jag en stor deg vridbröd som får stå ute i kylan balkongen och jäsa i natt. Vi tittade också på idol, som vanligt.

No comments: