Thursday, November 13, 2014

Rotmos och fläsklägg

Idag har jag haft bilen inne på service och därvid suttit fjättrad i lägenheten Det har i och för sig varit bekvämt eftersom jag haft hunden idag. Jag tyckte det inte var länge sedan jag hade bilen på service, men så inser jag att vi gjort två resor till Lappland, en till Småland, en till Skåne och ett antal till Trollhättan, så det kan nog vara på tiden. Vi behövde också sätta in ny radioantenn eftersom den gamla försvunnit, oklart hur. Detta blev dyrt!

Dagen har ägnats fortsatt dagboksavskrift men jag har också lagat till en delikatess; Rotmos med fläsklägg. Det är billigt och gott och jag instämmer till fullo med Torsten Ehrenmark när han säger att All glädje utan rotmos är konstlad glädje. Jag är nu inne på tredje dagen viktväkteri och det går bra fortfarande.

No comments: