Tuesday, November 11, 2014

Dags att börja vakta vikten - igen

Efter en helg hos Kalle på Spången, med ett överdåd av kalorier var det nätt och jämt att jag vågade ställa mig på vågen. Men - jag tog steget - ett litet steg för mig men ett stort för vågen. Alltför stort, så jag har nu åter anmält mig till viktväktarna. Denna gång på en sjumånadersperiod och det ska väl göra susen. Motiveringen är god hur som helst.

En liten kompis besöker mig
Annars har jag haft en fantastisk dag ute i stugan. Det milda vädret gör att det räckte med fotogenkaminen för att skapa ett varmt och gosigt klimat ute på verandan. Där har jag suttit och skrivit dagbok, läst, ritat och bara njutit av att få sitta och gotta mig åt mitt eget sällskap. Plus den lilla spindel, som en gång vågade ta steget upp på bordet.

Skymningsmys i stugan
Dagen avslutades med körsång och idag var det den vanliga körledaren och det gjorde mycket för resultat och trivsel.

No comments: