Tuesday, November 25, 2014

Pyntet fortsätter

Jag kom ut lite senare idag eftersom m,in mobil fick för sig att börja uppdatera sig när jag satte den på laddning Men nu är min lilla mobil pigg och kry. Idag fortsatte jag pyntandet i stugan och blev klar i storstugan och nästan färdig på verandan.


Jag lade på dukar, monterade änglaspelet, satte upp kulljusstakar och avslutade sedan med att under värdiga former avnjuta en lussekatt ute på verandan, alltmedan grammofonen spelade White Christmas. Nu var det bara vädret som var fel även om solen faktiskt lyste igenom molnskärmen. Förhoppningsvis kommer det lite snö så småningom så att det blir riktigt juligt.



Jag stannade kvar ute i stugan ända tills det var dags att fara på kören och det var himla mysigt. Varmt och gott av alla stearinljus och jag låg på sängen och läste med gasollampan tänd och den fungerade utmärkt.


Efter körsången for jag hem och lagade till en sallad på lax och grönsaker och kom därmed snubblande nära gränsen för dagligt pointsintag.

No comments: