Thursday, November 20, 2014

Lugn dag i stan

Jag statt upp arla om morgonen och gjorde i ordning kaffebricka och presenter till Anna. Eftersom vi kämpar med viktväkteri nu så gjorde jag en lite annorlunda födelsedagsbakelse genom att sätta ett tårtljus i en gurkskiva. Det var mest symboliskt för bakom knuten väntade ett smörgåsrån med ost (17%). Min födelsedagsbok togs väldigt väl emot och det var roligt.


När Anna gått städade jag upp i lägenheten och ägnade sedan resten av dagen åt att passa vovven.  Det är lätt gjort eftersom hon sover 95% av tiden. Dessa 95% ägnade jag åt att skriva dagbok, titta på ett program om Bibelforskning, som jag fann på Öppen Kanal och sist åt att laga till en god skink- och broccolipaj, som vi åt på kvällen när Paula och Jimmy kom hit och gratulerade Anna. Besöket ändade i lite bekymmer ty det visar sig att de ännu inte beställt biljetter till Murjek till jul, ja inte ens bestämt om Jimmy skall följa med. Det börjar bli lite sent nu och finns det biljetter är de svinaktigt dyra...

No comments: