Wednesday, November 19, 2014

Lugn dag i stugan!

Onsdag

Efter gårdagens flängande var det skönt att ta det lugnt idag. Jag började med att köra Anna till skolan och for sedan direkt hem till postutlämningsstället och hämtade den bok jag köpt till henne i födelsedagspresent. Hon fyller i morgon och jag köpte en bok på antikvariat, som hon talade om när vi gick på världens största bokbord utan att finna då - Astrids Lindgrens Julberättelser. Den var det roligt att köpa.

Efter att ha gjort i ordning paket och lagat till matsäck for jag ut till stugan och satt och mös inne i storstugan tills det var dags att fara på läxhjälp. Läste, tecknade, sov, fikade. I Tensta hjälpte jag idag en liten kille i sexan, som älskade matte. Vi kom in på Pythagoras sats och kvadratrötter och han tog det papper jag gjort mina anteckningar på för att ta med hem. Synd bara, som Anna sa, att det mest är de superduktiga som kommer till läxhjälpen och inte de som har svårt för sig.

No comments: