Sunday, November 16, 2014

Att lyckliggöra en syster

I höst har jag haft lyckan att kunna glädja min kära syster E med mina besök inte mindre än tre gånger och idag blev det tillfälle nummer fyra! Det skall ju vara bouppteckning och urnsättning efter gamle fadern i morgon så jag for redan idag. Tidigt. För att slippa köra i mörker och det lyckades nästan. 


Jag hann t.o.m. besöka Eggvena kyrka, som jag inte hade några bilder på. Det har jag nu. Och jag hann även med att besöka familjegraven i Remmene där jag kunde konstatera att elektriska gravljus och batterier från Clas Ohlson har en kraftfull livslängd. Lampan jag tände för en månad sedan lyste med oförminskad styrka.


Hemma hos lillasyster möttes jag av kaffe och därefter trivsamt umgänge i finsoffan med mat, ost och vin. SÅ glad var syster över att jag kom och gästade henne! 

No comments: