Monday, May 18, 2015

Att köpa barnvagn

Det var gråväder idag också och skönt att bara sitta inne och kura. Vovven är inte heller pigg på regn, så det blir korta, snabba kissrundor. Dock fick jag ett litet uppdrag och det var dottern, som hade hittat en begagnad barnvagnsinsats på Blocket. Den skulle finnas för en billig penning här i stan och jag åtog mig genast att hämta den.


Detta skedde först fram mot aftonen då säljaren var hemma. Jag besiktade grejerna och fann dem goda så när jag lämnade stället hade jag både insats, regnskydd och åkpåse. Begagnade saker som fungerar lika bra som nya, men till bara en bråkdel av kostnaden. Klokt tänkt av tösen. När jag hämtat dessa saker fortsatte jag hem till äldste grabben grus på en timme matte.

Där fick jag en intressant förfrågan. Den om jag skulle kunna tänka mig att leda en läxläsningsgrupp i den idrottsförening gossen är verksam i. Pappa P menade att en orsak till att 70% av ungdomarna lämnar idrotten under högstadietiden kan vara att de inte orkar med både skola och idrott. Hjälp med läxläsning skulle kanske kunna vara bra för åtminstone några och föräldrarna skulle ju jubla menade han. Och jag skulle få lite betalt, åtminstone bensinpengar. Mycket trevlig tanke och väl värd att testa eftersom jag kan ta alla högstadieämnen utom spanska. Nu skulle han bara presentera idén på styrelse och förbundsnivå...

No comments: