Wednesday, May 27, 2015

Livstycket

Idag målade jag färdigt inne på verandan och jag tog även en strykning på insidan av vikdörren. Där kanske jag får stryka en gång till dock. Får se hur det ser ut i morgon. Jag tände också vårt fotogenkylskåp för att se om det går att få kyleffekt trots att brännaren inte är riktigt vad den skall vara.


Jag märkte ingen sänkning idag, men jag var inte där så länge eftersom Anna och jag skulle fram och se på modevisning av Livstycket i Berzelii park. En organisation som verkar bland invandrarkvinnor i Tensta som skapar fantastiska tyger och kläder, som de säljer.



Jag mötte Anna vid Kungsans T-bana och vi traskade iväg till parken där vi hann se hela modevisningen. Efteråt var det utställning och försäljning inne på Hallwylska museet, som ligger alldeles intill. Där var mycket folk men vi handlade bara ett par paket servetter.


Avslutningsvis tog vi en fika på det café i Kungsträdgården, där vi fikade första gången vi träffades. Sedan var det bara att åka hem och äta kvällsmat, som idag blev en potatis- och broccoligratäng från viktväktarna. Den blev god.


Nu sitter vi och tittar på Aktuellt där jag idag väntar speciellt på vädret. .Jag har nämligen skickat in en bild till SVT:s väderbild. Den  är tagen vid det vi kallar utsiktsberget i norra ändan av vår sjö. Får se om TV inser min storhet.

No comments: