Tuesday, May 19, 2015

Halvdag i stugan

Vi vaknade till strålande solsken i morse och även om vi visste att det skulle bli grått och regnigt på eftermiddagen så for svärmor och jag ut till stugan där vi fick en fin förmiddag. Jag tände kaminen och gumman satt sedan förnöjd i värmen på verandan med ett korsord och verkade trivas. Jag läste lite i min bok och lagade sedan middag enligt en idé från Ernst i Toscana, som vi såg igår kväll. En god tomatsås med lök, vitlök, basilika och kassler i tärningar. Det blev gott.


Efter maten for vi dock hem och kom in samtidigt som regnet gjorde det. Eftermiddagen ägnades sedan TV-slöande till Anna kom hem då vi serverade blodplättar. Jag gjorde ju en smet när hon kom hem från London, men det blev så mycket så vi frös in och tog fram idag. Det är ännu godare.


Nu har vi haft besök av Paula och Jimmy som varit och hämtat lilla vovven. VI sitter och tittar på semifinal 1 i Eurovisionsschlagern. Ett lättspytt program där inga konstigheter är främmande.

No comments: