Thursday, May 21, 2015

Bishop Arms

Idag var det alltså dags att fara ner till Trollhättan och den årliga vårfesten på Alberts för nuvarande, blivande och åldrande pensionärer. Det kalaset hålls först i morgon men jag for redan idag för att vara på plats i god tid. Resan gick via Göteborg i ett vackert väder med ulliga moln mot blå himmel. När jag passerade Remmene tog jag bilder, men såg inte till någon enda kändis.


Från Götet fortsatte jag mot Thn, där jag inte varit på länge. Dock inte längre än att jag tveklöst traskade bort till högskolan där E godhetsfullt tog hand om min väska medan jag själv gick och åt och och sedan satte mig i västgötarummet på biblioteket. Jag ställde till det för en stackars bibliotekerie när jag bad dem hämta en bok med noter till Gluntarne ur magasinet. Hon hade aldrig hört talas om Gluntsångerna och dessutom fann hon inte boken. Någon hade tydligen snott den....


Efter ett par timmar hämtade jag väskan och for hem till E där J tog emot och bjöd på kaffe innan vi tillsammans for in till Oskarsbron och tittade på ett vattenpåsläp som E ordnat för en nätverksträff på högskolan. Vi var inte så många där så jag fick utmärkt plats att se vattnet.



När det slutat rinna traskade jag iväg bort till Bishop Arms till en länge efterlängtad träff med forna kollegorna A och C, vilka båda lämnat Fuxerna för länge sedan och nu tjänstgör  var sitt nytt ställe. Vi talade en hel del om skolan och jag insåg än en gång hur skönt det är att ha lämnat den men vi pratade också om småbarn och om pensionärer och resor och hade ett par riktig trivsamma timmar innan vi bröt upp, var och en till sitt.


Nu har E och jag suttit och pratat och ävén vi om barn och pensionärer. Och nu är det bara att lägga sig och invänta John Blund.

No comments: