Tuesday, May 26, 2015

En lille en

Vovven har varit nära nog apatisk både igår och idag. Vi har misstänkt att det kanske har att göra med den medicin mot muskelvärk, som hon äter, men när jag kom ut till stugan idag gick vi direkt ut i skogen och där var det minsann ingen apatisk hund som sprang omkring. Hon skuttade runt lika glatt och ystert som vanligt och visade sin lycka med hela sin lilla kropp. Det är bara att inse - hon har det skittråkigt med mej. Men det kan jag leva med...


Väl hemma i stugan började jag förbereda för målning även av sydvägen. Jag plockade undan allt pynt, skruvade ner fönsterbrädorna och kopplade in strömmen så jag kunde dammsuga. Jag skyndade mig alldeles lagom för att det skulle bli dags att laga middag när förberedelserna var klara. Jag hade köpt mig en fläskkotlett idag vilken avnjöts med enbart morot och blomkål. Kokta. Detta ledde till så lite points, att jag kostade på mig en lille en. 2,5 cl Gammeldansk. Den gjorde inte ont och var klar och förbränd tills jag for hem.


Eftermiddagen ägnade jag sedan åt att måla sydväggen. Åtminstone den övre delen. I morgon skall jag täcka golvet med tidningspapper och fortsätta med nederdelen av väggen. Nu for jag i stället hem nr jag var klar och lämnade den vackra verandan i en bedrövlig röra. Här hemma kokade jag fisk till kvällsmat och när Jimmy o Paula kom hade de också med sig fisk för de ville testa om det var lika gott som Anna påstod. Det var det.

Här märks det fortfarande vad som är ommålat och vad som är omålat
Paula hade också med sig en liten pytteask med de allra som läckraste små praliner, som tack för hjälpen med ordbajseriet igår. Det tolkar jag som att jag uppfattat ämnet rätt och att hon var nöjd. Det bekräftade Paula, som sa att hon gått och skrutit om mig på jobbet hela dan idag!

No comments: