Monday, May 04, 2015

En sjuhelsikes tur

Kanske har jag nämnt att jag börjat snöa in på de gamla fina gluntsångerna. Det började med att jag hörde en fråga om Gluntarna i Melodikrysset tidigare i vintras. Jag insåg att jag inte kände till dem och KÖPTE faktiskt en komplett samling av de 30 sångerna. Dessa Har jag sedan lyssnat på tämligen kontinuerligt varje gång jag kört bil - själv. Anna vägrar lyssna.

Häromdagen kom jag på att det skulle vara kul om sångerna fanns på stenkaka och att det var så bekräftade en ledamot av gluntakademien, som jag kontaktade i saken. Så jag lade ut en fråga i gruppen "Vi som älskar stenkakor" på Facebook och idag fick jag napp! En man i gruppen sade sig ha nästan alla sångerna och inte nog med det. Många av dem har han i dublett och dessa var han beredd att sälja.

Och nu börjar turen. Säljaren är svensk men bosatt i Manchester i England och skivorna finns i hans föräldrahem i Göteborg. Men - i morgon skall han resa till Göteborg och då kolla vilka dubbletter han har. Och inte nog med det! På onsdag skall han fortsätta till Stockholm och då ta med vad jag vill ha. Bl.a. trodde han sig ha en inspelning från 1903!

I övrigt har jag idag varit på Hagbytippen ännu en ljuvlig gång och slängt skräp från balkongen och stugan. Efter det åt vi lunch i stugan, vovven och jag, samt vilade middag. Rätt snart for vi dock hem för det var kallt och ruggigt där ute och jag hade ändå bestämt mig för att laga en god fisksoppa och den avnjöt vi när Anna kom hem. Jag mötte henne vid T-banan och vi for och hämtade lite Aloe-Vera produkter hon beställt och sedan har vi tillbringat kvällen försjunkna i TV-soffan.

3 comments:

Anonymous said...

Vad skall jag säga, saknar ord att kommentera!syse

e said...

Det är väl ändå inte för att få köpa nytt skräp som du slänger gammalt dito...

Alf said...

Skräp??!!! Det är gammaldags fin kultur!