Friday, July 24, 2015

Borta bra men hemma bäst

Vi steg upp vid halvåttatiden i morse, åt frukost, städade och kom iväg vid nio. Det kändes väldigt bra att bara ha knappt halva vägen att köra och resan förlöpte snabbt och elegant utan bekymmer. Första anhalt var Hudiksvall där vi tankade och sedan var det inte långt kvar till vårt vanliga matställe, Hakkegård, vid avtagsvägen till Ockelbo.

Adjö Mannaminne!
Efter en snålt tilltagen skinkstek med pommes frittes! forsatte färden och vid tjugo i fyra var vi äntligen hemma. Jag var väldigt sugen på att komma ut till stugan och mindre på att röja här hemma, så jag stack ut direkt.

Allt väl i lilla stugan i stora skogen
Jag stannade till och handlade lite och for sedan ut till stugan där allt var sig likt. Det kändes underbart att koka sig sitt kaffe, duka fram sitt lilla wienerbröd och fira att resan att gå bra och att jag nu var hemma i vår kära stuga igen.

Festfika
På kvällen kom Paula o Jimmy hit med sallad och med Anders K. De skall till USA i morgon och jag har lovat köra dem till Arlanda för en whisky. En liter! Irländsk!!

No comments: