Wednesday, July 01, 2015

Storstädning

IIdag tog jag mig äntligen samman och storstädade förrådet. Efter en kopp kaffe i favorithörnet började jag bära ut den ena prylen efter den andra. Jag fick ställa upp våra reservbord för att få plats med allt och det tog sin rundliga tid innan förrådet var tomt och bryggan full. Då åt jag lunch och sedan drog jag fram ström och dammsög grundligt för att bli av med varenda muslort. Där skall det stå musfällor en masse i vinter!

Fullt ute
Tomt inne
Nu började jag sakta men säkert ta in saker igen. Fast några stora skrymmande spånskivor la jag under huset och några metspön och andra leksaker som är tänkta för grabbarna Grus ställde jag in i det gamla förrådet, det lilla grå skjul nere i skogskanten där jag ställer sådant som nästan aldrig används. 


Där la jag också våra stora skrymmande presenningar.

Tomt ute - imorgon
Fortfarande utrymme inne
När allt var instoppat hade jag fortfarande ett flertal kassar ute på bryggan. Med brännbart, plast, metall, trä, glas och allt detta ska till tippen i morgon. Jag lät också ett bord stå kvar med sådant som Anna skall se över för att avgöra om det skall skänkas eller sparas. Jag tror det allra mesta där också kommer att skänkas bort. Till min glädje har jag också några tomma hyllor kvar i förrådet. Kanske kan de av mina ägodelar, som ligger dolda under sofflock få plats där...

Idag slog andra pionen också ut!
Mycket nöjd och belåten beskådade jag mitt verk varefter jag for hem och lagade middag och sedan tog vi en vilsam afton framför TV:n där firandet av U21-landslaget tog en stor del av tiden. VI såg också en bisarr film om en mobbad tjej som umgås med sin döda väninna. Tydligen är den typen av filmer populära bland ungdomar nu för tiden. Ack ja...

No comments: