Monday, July 20, 2015

En slö dag

I fredags hoppades jag att det skulle dröja till nästa begravning, men redan i morse möttes jag av beskedet att mors kusin, Artur, hade dött på morgonen. Det kom oväntat och kändes tragiskt för det var ju så nyss jag träffade honom och han hade gjort ett så väldigt klart och piggt intryck. Jag hade redan planerat in ett nytt besök när sommaren lagt sig till ro men nu blir det inget med det. Det blir nog inget med begravning heller för det känns lite väl långt. Vi får se om de efterlevande vill att det skall samlas in pengar till något speciellt ändamål.


I övrigt har dagen varit händelselös och sövande. Man blir trött av att inget göra. TV, surfande, läsande, vilande har fyllt tiden. Mitt på eftermiddagen gjorde vi en liten utflykt till en dam i byn, som stickar fler sockor än hon behöver och damerna, men inte jag, köpte en uppsättning sockor till grabbarna Grus eftersom en av dem fyller år snart.


Återkommen från detta äventyr vart det lunch. Bruna bönor med fläsk. Det är ju så GOTT! Mätt och belåten vilade jag middag varefter jag tog mig samman och gick ut och tvättade bilen. Den hade blivit grå igår när vi körde 6 mil på blöt grusväg. Det var jobbigt för myggen var fasen så irriterande.


Fram mot kvällen, när Lotta började gala på Liseberg kom vännerna Kicki och Jonny på besök. De hade just återkommit från sin småländska sejour och ville nu bjuda in till traditionell surströmmingsfest. Det blir på onsdag och det skall också bli gott!

No comments: