Wednesday, October 07, 2015

Bilen klar

Förmiddagen ägnades åt fortsatt dagboksarbete, men så ringde min gudabenådade mekaniker och sa att bilen var klar och att det inte blivit så dyrt som vi fruktat. Han hade fixat problemen med temperaturregleringen men även fixat ett glapp i framvagnen, bytt spolarmunstycke till vindrutan samt bytt bromsbackar i bak.

Det hela kändes väldigt bra och jag for spontant ut till stugan, där jag inte varit sedan i söndags, och ät en pizza. Det var onödigt för den kändes inte så god som jag hoppats och det är ju en bra lärdom. Jag packade med mig lite porslin som vi skall ge till en kvinna från Syrien, som just fått en bostad här i närheten och som inte har något mer än sin treårige son.


Jag for snabbt hem igen ty jag hade en återbesökstid hos min sjukgymnast och den ledde till att jag fick ytterligare ett par övningar samt tid hos en kiropraktor nästa vecka. Få se om det ger resultat. Sist ikväll var jag och hämtade Anna efter hennes körsång och nu sitter vi och slöar framför sportnytt. En typisk ljudkuliss.

PS: I morse låg ett roligt mail i inboxen. En kär kusin undrade varför gårdagens text hade dröjt så länge. Kul med sådana frågor!

No comments: