Tuesday, October 06, 2015

Skryt på körövning

Dagen har varit händelselös. Jag har varit inne med vovven mest hela tiden och ivrigt sysselsatt mig med att skriva rent gamla dagböcker. Vid halv sju tog jag bussen till Sumpan och gick på körövning. Dit hade jag med mig de praliner jag gjorde häromdagen. Mest för att skryta om vilken sjutusan till konditor jag är. Det gick de på.

Efteråt var Paula och Jimmy och Anna och mötte mig i den nya bil de varit och hämtat i Eskilstuna ikväll. För en gångs skull var Jimmy passagerare och Anna och jag satt i baksätet som var rymligare än man kunde tro när man såg bilen utifrån. De körde hem oss och när de skulle fara därifrån besannades ännu en gång min teori om att unga kvinnor inte förstår hur de skall vrida ratten för att bilen skall gå i önskad riktning när de backar. Inte nog med det. Vissa inser inte ens vilket som är önskvärd riktning....

No comments: