Tuesday, October 27, 2015

Windows 4

Genom ett vänligt förmedlande av lilla syster har jag åter kommit i besittning av fyra gamla fönsterrutor. Dessa hade jag tänkt använda till snöskydd i köksdelen vid stugan och idag blev jobbet av. Det blev mycket pillande med att ta bort hindrande spikar och skruvar i köksväggen. Jag fick också gno en hel del med att få bort gamla igenmålade och fastrostade skruvar ur fönsterbeslagen, men till slut var det klart att börja.


Här har två fönster kommit upp och sedan stod det inte på förrän de två andra också satt där. Och tänka sig. De passade perfekt - nästan.


För att göra köket fint på insidan också tog jag tag i den disk jag haft liggande ett bra tag nu. Den var inte så stor egentligen. Det var bara det att börja som tog emot.


När jag var klar fram mot eftermiddagen satte jag mig och spelade igenom alla de 22 skivor jag köpte i Motala och det visade sig att jag köpte några utländska titlar, som jag mycket väl kände igen.


Vid sjutiden gav jag mig iväg och hämtade Anna som haft studiedag idag också.

No comments: