Tuesday, October 13, 2015

Kyrkoturné

För ett tag sedan var det utförsäljning av foppatofflor i barnstorlek i vårt lilla center. De såldes för 8 kr paret och vi hade fått nys om att ett asylboende önskade sådana. Vi köpte 40 par men när vi kom med dem så hade de ändrat sig och sedan dess har vi haft två stora kassar med barntofflor i sovrummet. Tills idag, då vi blev av med samtliga till ett boende i Sumpan, där de togs emot med glädje. Jag höll på att komma med i TV samtidigt för SVT var där och filmade.

Angarn
När jag ändå var på gång tog jag en lite tur ut på landet för att fota kyrkor i höstskrud. Jag såg en sådan bild i en kyrkogrupp jag följer och den var så fin att jag ville testa själv. Jag fann två fina gamla medeltidskyrkor i närheten samt en kyrkoruin. Allt gick bra förutom att det fortfarande var långt till höst så de träd, som stod runt kyrkorna var fortfarande friskt gröna.

Brottby
Eftermiddagen ägnade jag åt att hjälpa mamma Grus med ett arbete om friktion och rörelse, som hon skall lämna in. Det blev nog rätt bra. Hon trodde att hon skulle få bra betyg på jobbet, när hon läste igenom min text. Det hoppas jag med.

Össby-Garn
Sist ikväll var det så körsång, som alltid på tisdagar, och denna övning ägnades ett genrep av de sånger vi skall sjunga, när vi åker till Dalom i helgen. Vi skall köra ett litet samarbete med en manskör i Dala -Husby. När jag tittade närmare på stället upptäckte jag, att där fanns väldigt många geocacher, så jag skall nog kunna få en trevlig helg utanför övningslokalen också.

No comments: