Monday, November 21, 2016

Annandag Anna

Idag är det alltså dagen efter och för att riktigt ta ut svängarna kring sextioårsdagen har Anna varit ledig idag. Det var nog inte så dumt, för igår drabbades hon helt plötsligt av smärtor i knäet och idag har det inte varit mycket bättre. Hon har fått tid hos sin husläkare i morgon, fast just nu ikväll har knät plötsligt börjat bli bättre. Vi får se vad som händer.


För att utnyttja dagen till något roligt i stället för att städa upp efter helgen föreslog jag det som de båda tycker är allra roligast - shopping. Och där smäller det nya stora Dollar $tore i Botkyrka allra högst. Så efter frukost styrde vi dit och medan jag satt bekvämt tillbakalutad i bilen röjde damerna runt inne i butiken och kom ut, laddade med en massa juleljus och annat som hör till inför helgerna som kommer.

Vi klämde ett par billiga pryttelbutiker ytterligare, men där blev det bara kortbesök ty damernas krånglande ben och fötter begränsade framfarten. Så vi for hem och lagade middag och ägnade sedan resten av dagen åt stilla egenvård. Det passade mig utmärkt ty jag vilade ut även jag. I morgon skall jag dock börja röja upp efter kalasen.

No comments: