Tuesday, November 08, 2016

Vinterväglag

Det är bara att inse. Vintern är här och det ser inte ut att bli någon förändring inom den närmsta framtiden. När jag såg ut från balkongen i morse mötte min blick även idag en tom, snötyngd gunga nere i den lilla lekplatsen. Och vägarna, ja de är ännu mindre ämnade för sommardäck idag. Och ändå - jag behöver ut till stugan för att hämta hem barnsängen. Lilla snuttan kommer hit till helgen och hon skall inte bara gunga. Hon skall sova tryggt också.


Så jag tog mod till mig och körde ut till stugan. Det gick bra, men jag såg en dikeskörning och en krock och jag vågade inte köra ner till min egen parkering utan stannade vid vändplanen på granntomten. Det gjorde inte så mycket, att jag fick gå en bit för jag skall ju motionera och det var väldigt vackert inne i skogen. Stugan låg där under snötyngd fura, som den lilla karamell den är.


Jag hade stannat och köpt ett par croissanter på vägen ut och satte mig att fika med ost och dessa. Det var mysigt. Jag stannade dock inte jättelänge för jag hade ju lovat att ta tag i den fortsatta ommöbleringen hemma. Och jag skulle ta hem snuttans säng. Den är tung att bära i snö, men som sagt, jag behöver motion.


Hemfärden gick också bra och nu står barnsängen i det nymöblerade gästrummet och väntar på sina första gäster. Resten av dagen ägnade jag åt att röja i vårt nya sovrum och sedan for jag och hämtade Anna samt en dubbelspisplatta, som vi vann på tradera idag. Anna skall ha den i skolan, men vi kanske kan ha den ute i stugan också. Om vi lånar upp lite ström lite diskret.


Nu är det snart midnatt men inte dags att sova ännu. Filip och Fredrik har valvaka i TV och den skall jag försöka följa ett tag.

No comments: